Project Description

Oto opis przebiegu drugiego turnusu półkolonii z M-GOK Tyczyn!

Pierwszy dzień zaczęliśmy od omówienia regulaminu i integracyjnego wyjazdu do kina oraz na kręgle. Dzieciaki obejrzały animowaną komedię przygodową Minionki: Wejście Gru. Wszyscy byli zdania, że film jest świetny i zabawny. Następnie udaliśmy się na kręgielnie. Część dzieciaków szlifowała kunszt gry w kręgle, a inni stawiali pierwsze kroki w tym sporcie.
Drugiego dnia, we wtorek dzieci uczestniczyły w zajęciach w budynku M-GOK Tyczyn. Rano odwiedziła Nas Pani animator. Dzieciaki zaczęły dzień od szalonej zabawy. Następnie odbyły się zajęcia z ceramiki poprowadzone przez pracownika Muzeum Etnograficznego w Rzeszowie. Po przerwie obiadowej uczestnicy półkolonii podzielili się na cztery grupy i stworzyli kreatywny domek. Powstały kolorowe, wesołe chatki. Na zakończenie tego intensywnego dnia odbyły się zajęcia muzyczno-ruchowe
W środę zaczęliśmy zajęcia od zabaw integracyjnych. Następnie przeprowadzone zostały zajęcia plastyczne. Dzieci wykonały słodkiego pieska z materiałów ekologicznych z Osikowej Doliny. Kolejnym punktem naszego wypoczynku był spacer historyczny ulicami Tyczyna z Panią Zofią Domino i odwiedziny mini skansenu . Dzieci poznały historię założenia miasta oraz ludzi, którzy żyli w nim przed wiekami. Spacer zakończył się wizytą w Centrum Dziedzictwa Kulturowego i Informacji Turystycznej Spichlerz w Tyczynie. Tam podziwialiśmy wystawę Pana Andrzeja Korca, a następnie wzięliśmy udział w grze muzealnej. Po powrocie do budynku głównego M-GOK Tyczyn, odwiedzała nas Pani z Zimbabwe. Dzieci poznały ten odległy afrykański kraj, jego tradycje i zwyczaje.
W czwartek, ponownie odwiedziła nas pani z Muzeum Etnograficznego w Rzeszowie. Tym razem dzieciaki same wykonały naczynia i ozdoby gliniane, które zostaną wypalone w profesjonalnym piecu. Po obiedzie zostały przeprowadzone warsztaty pt. Etnografia w praktyce. Poznaliśmy szczegóły pracy pszczelarza, a następnie nasi zdolni uczestnicy kolonii ozdobili prawdziwe ule. Kolejnym punktem tego dnia były prace manualne – samodzielne wykonanie maskotki z filcu. Dzień zakończyliśmy spotkaniem podróżniczym z Panią z Sri Lanki.
Ostatni dzień był dniem wycieczkowym! Odwiedziliśmy wspaniałe miejsce jakim jest Ranczo STODOŁA w Pstrągowej. Uwierzcie, nie brakowało tam emocjonujących atrakcji, a o nudzie nie było mowy! Na rozgrzewkę dzieci wzięły udział w warsztatach kulinarnych i nauczyły się robić proziaki. Następnie udaliśmy się do mini zoo. Mogliśmy karmić zwierzęta, głaskać je, robić sobie z nimi zdjęcia. Były tam lamy, kozy, sarenki, kucyki, a nawet wielbłąd! Następnie czekała nas szalona przejażdżka w okolicy rancza, a później podziwialiśmy okolicę z wieży widokowej. Kolejnym punktem wyprawy była jazda na szalonym torze z pontonami. Było bardzo dużo adrenaliny i ekscytacji. Potem udaliśmy się na kolejną wspaniałą atrakcje – park linowy i dmuchany zamek! Dzieciaki bawiły się fantastycznie. Same nie potrafiły określić, który punkt wycieczki podobał im się najbardziej .

Niestety półkolonia dobiegła końca. Spędziliśmy, że sobą tydzień pełen wyzwań, wrażeń, śmiechu i zabawy. Dziękujemy wszystkim dzieciom za uczestnictwo i za stworzenie takiej sympatycznej grupy!

Do zobaczenia na kolejnych wypoczynkach organizowanych przez nasz ośrodek!